Tid

Jag har inte nog av det.
| | Kommentera

You can't help but move and feel happy to this:

| Johnny Clegg, dela, musik, musikblogg, musiktips | | 4 kommentarer

30 minute work out by Anna Holm

Ibland vill man inte ta sig ur huset för ett träningspass och ibland vill man inte gå på ett träningspass som varar i 90 minuter och alltid vill man lyssna på den musik man själv tycker är bäst.
 
Igår kände jag denna känslan och bestämde mig för att göra ett eget träningspass. Jag laddade ned appen: IntervalTimer och ställde in intervallerna på tider som skulle göra ett halvtimmespass. För att ändra tiderna trycker du på det lilla stopuret i det högra översta hörnet.
 
Så här ställde jag in mitt pass och så här ställde jag upp det, om du trycker på övningen kommer du till en förklarande video.
 
Warm up: Jogga på plats
3. 10 armhävningar + Squat box (Håll en bred, statisk squat medan du boxar i luften)
5. 10 armhävningar + Squat box
6. Sälen (rygglyft, testa gärna att ta på motsatt fot när du lyfter överkroppen)
7. 10 squats + mountain climbers
10. 10 Squats + mountain climbers
12.Hoppas hopprep (Du kan köra med ett inbillat hopprep)
15. Gå omkring, skaka loss
18. 5 armhävningar + stjärnhopp
20. Squat box
21. Dansa!
22. Ställ dig i brygga + cykla i luften (ligg på rygg, lyft benen och gör cyklande rörelser med benen)
23. 10 tåhävningar + standing mountain climbers (explosivt och med tempo)
24. 10 tåhävningar + upphopp (Ta i ända från marken)
25.Dansa!
27. jogga på plats
28. 10 tåhävningar, stretcha ut, försök nå backen med raka ben.
29. 90 grader
30. jogga på plats
Cool Down: gå omkring och skaka loss
 
Klar!
 
 
 
| | 2 kommentarer
Upp